4 søgemaskineoptimering (SEO) praksis, som du kan implementere på din hjemmeside.
Hvis du leder efter en SEO-guide, der kan hjælpe dig med at øge din hjemmesides organiske trafik og Google-ranking, er du kommet til det rette sted. Vi har samlet de bedste praksis for at øge SEO-præstationen i 2022, hvilket inkluderer de bedste principper for en hjemmeside, som en online virksomhedsejer bør være opmærksom på. Brug dette som en reference til at sikre, at din hjemmeside følger de bedste praksis, og at du ikke begrænses af problemer, som du måske har overset, fra SEO-grundlæggende til vigtige faktorer, når du analyserer dine sidesignaler. Lad os starte med spørgsmålet: Hvad er SEO? Søgemaskineoptimering, eller SEO, er en samling af teknikker til at forbedre udseendet og placeringen af hjemmesider i organiske søgeresultater. Fordi organisk søgning er den mest almindelige måde for mennesker at finde og få adgang til online materiale, er en effektiv SEO-plan kritisk for at øge kvaliteten og antallet af besøgende på din hjemmeside. Hvorfor er SEO så vigtig for din hjemmeside? SEO er vigtigt, fordi det sikrer, at søgeresultaterne er retfærdige. Det gør det så svært som muligt at manipulere disse resultater, hvilket sikrer, at de resultater, der vises for hver søgning, er der, fordi de fortjener at være der. Høje søgemaskinerangeringer er forbundet med hårdt arbejde og en hjemmeside, der appellerer til brugerne, så hvis din hjemmeside opfylder disse krav, har du en bedre chance for at vises i resultaterne. Brugere stoler på søgemaskiner, og en førsteplads blandt søgeresultaterne indikerer for brugerne, at din hjemmeside er en betroet kilde. Jo højere du rangerer i søgeresultaterne, desto flere besøgende og klik får din hjemmeside. SEO forbedrer også brugeroplevelsen, hvilket øger chancerne for gentagne køb. Hvad er grundlaget for SEO-marketing?
- søgeord:
Dine SEO-søgeord er de ord og sætninger i din hjemmeside indhold, der tillader folk at finde dig gennem søgemaskiner. En søgemaskineoptimeret hjemmeside “taler samme sprog” som dens potentielle besøgergruppe, med SEO-søgeord, der direkte hjælper søgere til din side. Nøgleord er en vigtig komponent i SEO.
Med andre ord skal du forstå, hvordan folk søger efter de produkter, services eller information, som du leverer for at gøre det nemt for dem at finde dig – ellers vil de ende på en af de mange andre sider i Google-resultaterne, der vises i søgningen. Brugen af søgeord i SEO er en af de elementer, der vil hjælpe din side med at rangere højere end dine konkurrenter.
Det er vigtigt at lede efter søgeord med høje søgetal og lav konkurrence og at integrere shorttail søgeord (såsom hund), longtail søgeord (såsom hvalpe til salg) og lokale søgeord (såsom hvalpe til salg i Boston) i dit indhold. En god måde at tjekke søgeordenes volumen og lave konkurrence på er ved at bruge Google Keyword Planner eller Ubersuggest.com, som er værktøjer, der vil hjælpe dig med at finde de relevante søgeord til din webside. - Indhold:
Indhold er en vigtig komponent i SEO, fordi det er det køretøj, hvormed du når ud til og engagerer dit publikum. For eksempel, hvis du ejede en frisørsalon og ønskede at øge din synlighed, kunne du skrive en serie af blogs om hårplejerutiner, valg af de rigtige hårprodukter og andre emner. Når nogen søger efter oplysninger om hår på søgemaskiner, vil din blog dukke op, og du vil være i stand til at opbygge en relation med den potentielle kunde ved at give relevant information. Ideen er, at hvis den potentielle kunde havde brug for at gå til en frisørsalon, ville du være den første person, der kom i tankerne.
Generelt er de forskellige typer indhold:- Blogindlæg: er den mest populære format. Det kan være en blanding af tekst, billeder og video. Artikler kan være nyhedsrelaterede, lister, hvordan-man guider, pressemeddelelser eller generel information.
- Statiske sider: Indhold fundet på din hjemmesides statiske sider, såsom ‘Om os’ siden.
- Produktsider: Disse er sider, der promoverer specifikke produkter eller services.
- Landingssider: Disse er sider, der er specielt designet til at blive brugt i PPC-kampagner eller som den første side, som brugerne ser, når de besøger din hjemmeside.
- On-page SEO:
On-page SEO (også kendt som on-site SEO) er processen med at optimere hjemmesider, så de rangerer højere i søgemaskinerne. Det inkluderer forbedringer af den synlige indhold såvel som HTML-kildekoden. For at opnå dette, skal du følge de retningslinjer, der er beskrevet i denne hjemmesideoptimerings tjekliste. Der er flere punkter, du bør markere for at rangere i søgeresultaterne, lige fra at optimere dine title tags til at bruge dine søgeord.- URL:
Brug SEO-venlige URLs sammen med en logisk struktur af dine URLs. SEO-venlige URLs er enkle, nemme at læse og inkluderer søgeord, der beskriver indholdet på en hjemmeside.
Hvis du leder efter information om hunde, for eksempel, vil en URL som https://en.wikipedia.org/dogs hjælpe dig med at beslutte, om du vil klikke på det link. En URL som https://www.example.com/index.php!id wca=567&cfor27sap er uvenlig, fordi den ikke klart definerer, hvad destinations siden handler om.
Den bedste brugeroplevelse gives af enkle URLs. Optimer URLs med forklarende søgeord, der giver en klar forståelse af sidens indhold. Du skal optimere dine URLs, fordi det giver søgemaskiner mulighed for at give relevante resultater til søgere, og fordi det lader søgere vide præcis, hvad de vil se, når de klikker på linket. - Titel tag:
Titel tags fungerer som den bogstavelige titel på en side, og informerer Google om, hvad der kan forventes på den. Din titel er også det, der vises i søgeresultaterne, og det kan påvirke, om en bruger klikker på din hjemmeside. Titel tags fungerer bedst, når du inkluderer et element, der naturligt tiltrækker brugernes opmærksomhed. Det vises som den klikbare overskrift i søgeresultatet og er vigtigt for kundeoplevelsen, SEO og social deling. Hjemmesides titel tag er tænkt som en præcis og kort beskrivelse af sidens indhold. - H1:
H1 tags bør bruges på alle vigtige sider på din hjemmeside for at tiltrække læserens opmærksomhed og give en klar indikation af indholdet på siden. Når du har gode H1 tags, især når de matcher dine titel tags, kan det gøre en betydelig forskel i din SEO-performance.
Teknisk set kan en H1-titel være så lang, som du vil, fordi der ikke er nogen begrænsning på sidegrænsen. Men hvis du matcher din H1 tag til din titel tag (som har begrænsninger på, hvor meget af det brugerne vil se), skal du være lidt mere opmærksom på længden. - Brug Meta beskrivelser:
Meta beskrivelser er korte opsummeringer af din side, der informerer besøgende om, hvad de kan forvente, hvis de besøger din side. I Google søgeresultaterne vises meta beskrivelser under dine titel tags. De påvirker ikke direkte din placering i søgeresultaterne, men de hjælper med at overtale Google-brugere til at klikke. - Brug Alt tags:
Alt tags er stykker af kode, der fortæller Google, hvad et billede, en video eller en lydfil handler om. Alt tags bør være tre-til-fire-ords beskrivelser af et multimedia element. Dette giver Google mulighed for at forstå, hvad du viser dine besøgende, så de kan bedømme, hvor god en oplevelse du giver. Det kan virke som en lille detalje, men det kan let gøre eller ødelægge din placering i søgemaskinerne, når du konkurrerer med en stærk konkurrent. - HTTPS-protokollen:
Dette ser simpelt ud, men ifølge web technology surveys vil kun 78,2% af alle hjemmesider i 2022 bruge HTTPS.
HHTTPS øger troværdigheden af din hjemmeside ved at etablere tillid hos brugerne – de føler sig mere trygge ved at foretage køb med deres kreditkortoplysninger, adresse og telefonnummer. Jeg ved ikke med dig, men jeg køber aldrig fra en hjemmeside, der ikke er sikker. Hvis din hjemmeside kun er HTTP, vil du sandsynligvis miste potentielle kunder, der er teknisk kyndige.
- URL:
- Off-page SEO:
Off-page SEO henviser til eksterne optimeringspraksisser, der finder sted uden for din hjemmeside i stedet for på den.
Linkbuilding er den primære teknik, der bruges til off-page SEO, fordi kvalitets backlinks til din side fra eksterne sites fortæller søgemaskinerne, at din side er værdifuld og af høj kvalitet, hvilket hjælper med at opbygge autoritet.
Strategierne for linkbuilding varierer, men nogle af de aktuelle bedste praksis omfatter gæsteindlæg, skabe et stort antal infografikker, der vil blive bredt delt, og implementering af influencer marketing i dit indhold.
Hvor lang tid tager det for Google at rangere din side?
Google kan rangere din side på få timer, dage, uger eller måneder. Populariteten af indhold, tekniske overvejelser, crawler og en række andre faktorer påvirker alle, hvor lang tid SEO tager at virke. Men hvis du implementerer alle de nødvendige SEO-praksis på din hjemmeside, vil det helt sikkert hjælpe din virksomheds vækst på lang sigt.
Har du brug for hjælp til nogen del af din digitale markedsføring? Vi vil gerne hjælpe.
0 Comments